Tehachapi
French street artist JR (Faces Places) uses his portrait photography to draw worldwide attention to people who are often neither heard nor seen—like the inmates of the California Correctional Institution in Tehachapi. Here, convicts are serving long sentences which they often received when they were still minors. These are people who may never be able to escape the impulsive mistakes of their youth.
“Paper and glue, that’s what I do,” is how JR describes his working method. Above all, what he does is make connections and dispel prejudices through something as simple as photography.