Dreams About Putin
Since the Russian invasion of Ukraine, many Russians have started having dreams about their president and sharing them on social media. More than a thousand dreams about Putin have now been recorded and posted on public platforms.
In Dreams About Putin, a selection of these dreams have been brought to life using Unreal Engine, a 3D graphics program for creating scenes for computer games. In this exciting experiment with form, the animations are complemented by rare archival footage of the Russian president.