Du soleil en hiver
Winter on the farm: cows refuse to enter their pen, wells freeze and the roads get treacherous. Michel Collardey, a cattle farmer in Franche Comté, has taken on Francis Pagnot as his apprentice. Together with this young and inquisitive trainee, Michel manages to make the most of the wintry calm on the farm. So something actually does bloom in winter - the friendship between the two men. This graduation film by Samuel Collardey tells their story with a true eye for detail. Du soleil en hiver uses telling images to capture the tranquillity, the cold, the work and the affection between Michel and Francis. As the men clean their boots, drink a cup of tea and enjoy the winter in general, we get a good impression of life on the farm, which is just as quiet and peaceful as winter itself.