Salaam Cinema
In 1995, Mohsen Makhmalbaf posted a casting call in Iranian newspapers to find actors for a film about the centenary of cinema. Thousands of people showed up. “We’ve already started shooting,” the director informs the endless crowd. “We will select about a hundred of you and some will get leading roles in the film. You are both the subject and the actors of this film. So I’d just like to welcome you to your own film.”