All I Know About Teacher Li
The Chinese government took “Teacher Li” offline 50 times over a period of two months, but that didn’t hold him back. The Chinese student who created this persona kept making new accounts to publish bad news. In the interactive VR film All I Know About Teacher Li, you become part of this online revolution.
Teacher Li became a global phenomenon in 2022 when, from Italy, he became a conduit for controversial news from China. Now you become this conduit. Messages float around you as paper planes. They unfold and turn into videos, made during the Covid lockdowns of 2022. The restrictions are sometimes so absurd that they become comical. But more often the videos reveal distressing and dehumanizing situations.
As you toss back the countless messages so that they appear online, you begin to feel the power of collaboration and perseverance. The playful VR environment, with hand-drawn animation and 3D archive material, proves to be an inspiring form of storytelling.