All I Know About Teacher Li
In twee maanden tijd werd hij vijftig keer offline gehaald door de Chinese overheid, maar dat hield ‘Teacher Li’ niet tegen. De Chinese student bleef constant nieuwe accounts aanmaken om slecht nieuws te publiceren. In de interactieve VR-film All I Know About Teacher Li word je onderdeel van die online revolutie.
Teacher Li werd in 2022 een wereldwijd fenomeen, doordat hij vanuit Italië een doorgeefluik werd voor omstreden nieuws uit China. Nu ben jij dat doorgeefluik. Berichten zweven overal om je heen als papieren vliegtuigjes. Ze vouwen zichzelf open en veranderen in video’s, gemaakt tijdens de coronalockdowns van 2022. Maatregelen zijn soms zo absurd dat ze op de lachspieren werken. Maar vaker tonen ze schrijnende en mensonterende situaties.
Terwijl je de talloze berichtjes teruggooit, zodat ze online komen, begin je te voelen welke kracht er zit in samenwerking en doorzettingsvermogen. De speelse VR-omgeving, met handgetekende animatie en 3D-archiefmateriaal, blijkt een inspirerende vertelvorm te zijn.