Welcome
In a previous film, Dust, filmmaker Zhu Rikun drew attention to the lung disease afflicting workers in Sichuan province. Now, over a black screen we hear voices welcoming him back to the region. Gradually the situation becomes clearer: Zhu Rikun is filming again in the same mountainous part of Sichuan, but this time the local authorities have forbidden him to speak to workers suffering from lung disease; he is only allowed to film the landscape. Unabridged, we hear the painful conversation with the local authorities, the Stabilization Office and the Party Secretary of the Department of Politics and Law. Their threats are veiled in courtesy and kind words. They say they would be happy to see a film that shows the region in a positive light, but they insist on seeing all the recorded footage and ultimately demand the right to destroy it. Stability must be protected at all costs. Zhu Rikun has produced a raw and disturbing document that exposes the methods of the authorities by allowing them to speak uncensored.