Desert Victory
The fights in North Africa between the English and the Italians and later the Germans appealed to the imagination on both sides. Generals like the Englishman Montgomery and the German Rommel were introduced as "civilised" warlords who admired each other. The tank battles in the desert can be compared to battles at sea, of which Desert Victory (1943) is a striking example. Desert Victory constitutes an impressive account of the tank battle and the Allied victory over the German Africa Corps in North Africa. In addition to confiscated German footage, more than sixty members of the Army Film and Photographic Unit shot various images.