Meet Marlon Brando
In an interview session with different regional TV journalists, the famous movie actor Marlon Brando shows his most charming, and more reticent, sides. Instead of answering questions about his latest film, the ever-amiable Brando distracts one inexperienced reporter overcome by blind reverence after another, or discomfits them with compliments such as, ‘I believe I have never been interviewed by such a beautiful woman before’. Without saying so out loud, the filmmakers demonstrate how the actor has been turned into a marketable product, and how he resists this. At the same time, their film calls into question the interview phenomenon, so strongly detested by adherents of direct cinema.