Soul Food Stories
In the Bulgarian village of Satovchka, there are as many philosophies of life as there are inhabitants. Orthodox Bulgarians and Islamic Turks live here alongside gypsies and communists. Violent conflicts are a thing of the past, and the villagers are united by friendly clubs they have set up themselves. Soul Food Stories zooms in on seven members of one of these clubs – all men, who meet regularly and say they can solve all the world's problems over a good meal. But do the members of this club all live in the same world? While one of the members argues for acceptance of homosexuals, another dismisses them as "freaks" who cannot be allowed into the club. Women are also a great topic for these heated discussions. "Everything bad comes from TV. It taught our women to argue with us." This is the opening quote of the film, spoken by a man who, has to decide whether to grant the women of the village an extra day in the clubhouse. The documentary shows interviews with this motley group of seven, as well as a number of other members of the aging village populace, including two Muslim women. Between the contemplative inhabitants, there is also a Finnish family – the first tourists to stay longer than 10 days in Satovchka.