Father and Son on a Journey
No subjects are off limits in the conversations that take place on the road. Pawel wants to know why his parents divorced and he criticizes his liberal upbringing, but he also poses open questions about sex and relationships. Meanwhile, Marcel evades the issues, explains and defends himself, and gives fatherly advice. While this travelogue interspersed with photographs and film footage from the family archives seems to have grown out of improvisation, the subtle editing results in a richly layered story.