Brother Number One
In 1978, the New Zealander yachtsman Kerry Hamill and two friends disappeared without a trace while sailing from Australia to Southeast Asia. It turned out that his boat was attacked by a cell of the Khmer Rouge, the Cambodian ultra-Maoist regime that ruled viciously from 1975 to 1979. One sailor, the Canadian Stuart Glass, was shot immediately, but Kerry and Englishman John Dewhirst were taken to the notorious Tuol Sleng Prison in Phnom Penh, held for several months, tortured, and then killed. In 2010, Kerry's youngest brother Rob, an Olympic and transatlantic rower, was given a rare opportunity to take the stand as a witness at the Cambodia War Crimes Tribunal. Thirty-one years after the fact, five senior leaders of the Khmer Rouge, who perpetrated the greatest forgotten genocide of the 20th century, are finally on trial. First up is former prison commander Comrade Duch (Kaing Guek Eav), who gave the order to kill Kerry and John - and approximately 14,000 other victims in Tuol Sleng. Rob travels to Cambodia for the first time, preparing himself for the tribunal by retracing Kerry's footsteps and meeting those involved in Pol Pot's four-year reign of terror, which killed almost two million Cambodians. Interwoven with Rob's emotional and personal investigation, photographs and testimonies capture a national trauma in which everyone lost family members.