Here One Day
When filmmaker Kathy Leichter moved back into the apartment she grew up in after her mother committed suicide in 1995, she discovered a hidden box of audiotapes. Sixteen years passed before she had the courage to delve into this trove, unearthing details that her mother had recorded about every aspect of her life - from the challenges of her marriage to a state senator, to her son’s estrangement and her struggles with bipolar disorder. In this film, Kathy records how she works her way through the tapes and her mother's other belongings, including photos, clothing, notes, love letters and even her medication. She examines what was left behind and she joins friends and family members in remembering her mother. Leichter paints a picture of a loving woman who changed not only in the perception of others, but also inwardly as she lost her grip on life. Along the way, the life of a quintessential New Yorker is revealed, with all her energy and heartbreak. is an emotionally candid film about a woman coping with mental illness, her relationships with her family, and the ripple effects of her suicide on those she loved.