The Hideout
In this coming-of-age film about four boys from a small village in the Netherlands, Ivan and Bas are about to enter high school. Besides this meaning a move to another school, it also means homework, girls and new interests. Jurriaan and Willem are younger, and they'll continue to attend middle school for some time. It means that age has suddenly become an issue for this group of friends, and they analyze this crisis in their friendship to the minutest detail. "They see things in a childish way, we're more mature. Perhaps it's also puberty," Bas and Ivan wonder out loud in their hut, a cabin they built themselves and which the boys use as their club house. A classic documentary about growing up. explores the inevitable changes taking place in children of this age.