City Killer
Gripping and alarming film, based on amateur footage of Vukovar. In an apocalyptic urban landscape, a sniper looks for prey. The battered walls of the city prove that violence is an everyday occurrence here. In his rush to leave town, the cameraman forgets to switch off his camera. Much to our relief, the disappearing city is replaced with a rural no man's land. The images are turned upside down. It's plain to see: all values are reversed here.