Letter to a Friend in Gaza
What will our children or grandchildren think when they find out how we treated people in occupied territories? And how will we respond to their questions? That we didn’t know how bad it was? That that’s just the way things go? These are questions from a politically-charged missive by Israeli writer Amira Hass. It's just one of the powerful and poetic pieces written by Palestinian and Israeli writers and thinkers such as Mahmoud Darwish, S.
Inspired by Albert Camus, who between 1943 and 1945 published a series of letters to an imaginary German friend to likewise sound an alarm, Amos Gitai decided that as a filmmaker and citizen, he would try to initiate a dialogue and get people to listen to each other. While the actors read to one another, the backdrop of news and archive footage offers painful evidence of immeasurable sorrow and injustice—from generation to generation.