Kids Rights: Gabriel
Gabriel is 11 years old and he loves flying kites and funk music. He lives in the slums of Rio de Janeiro, one of Brazil's largest cities. He plays in the street because there's no room to play at home. His father is dead, shot by the police. He was a drug dealer, explains Gabriel. Gabriel introduces himself in this short film. He is one of the young people who were filmed as part of Kids' Rights, a series of portraits of young people all over the world whose human rights are under fire. The films outline the conditions in which they live. Conceived by Dutch TV broadcasters IKON and HUMAN, this project is now in its fifth series.