The Edge of Dreaming
If you dream your own death, can it come true? Director Amy Hardie thinks so. At least if you really start to believe in the dream. \i The Edge of Dreaming\i0 shows how this happened to her. One night, she wakes with a start after dreaming that her horse has died. The next morning, she finds him dead in the fields near her house. When, shortly afterwards, the deceased father of her oldest child comes to her in a dream and tells her that her next birthday will be her last, she starts to worry. She doesn't want to believe it, but the thought just won't let her go. The seed of fear has been sown and it starts to grow, particularly when she gets sick and can't pinpoint the cause. While she films her family life and the changing of the seasons around her, she also dives into her richly documented past. Little by little, she becomes obsessed by the idea that she is going to die. Her search for a solution leads her to neuroscience, psychotherapy, Shamanism, and the insight that she cannot ignore the ravaged state of our planet. Her final conclusion is that she doesn't want to live as if each day may be her last, but as if we will all be here forever.