O.J.: Made in America
Epic documentary about the rise and fall of O.J. Simpson, the legendary American football player accused of a double murder. This celebrity who distanced himself from his skin color played an unlikely role in the struggle for black emancipation. The documented story of his life is an American tragedy involving race, fame, the media and justice, and it provides some surprising perspectives on Simpson’s identity and the current discussion of racial inequality. We meet a range of people connected to O.J.’s private, professional and public life, as well as various parties in the court case and several civil rights advocates. Together they provide a many-voiced comment on the events and also place them in a historical perspective, referring for example to the Black Power salutes made at the 1968 Olympics and the beating of Rodney King in 1991. This compelling saga manages to illustrate both the divisions within Simpson’s personality and America at large.