Death in the Terminal
A thrilling reconstruction in so-called Rashomon style, with several eyewitnesses offering their own perspectives on a single event. On October 18, 2015, a terrorist started shooting at the bus terminal in the Israeli town of Be’er Sheva, killing an Israeli soldier. This detailed, minute-by-minute reconstruction reveals what happened in the crucial 18 minutes following the attack. Several eyewitnesses discuss the whirlwind of events and the emotions that swept them up. Their accounts and the footage from a variety of camera sources form a painstaking reconstruction of the drama that took place. Some of the images are fluid, sharp and detailed, while others are static and grainy. Other footage shot using mobile phones is just that: very mobile. The intricate editing combines it all to offer a surprisingly thorough account of the situation on the ground. In addition to presenting the facts, also raises questions. From which perspective should you draw your conclusions in such an extreme situation? And, based those conclusions, what actions should you take?