Miseducation
What's your walk to school like when you have to cross one of the poorest neighborhoods in South Africa to get to class? Kelina, aged 12, goes to school in a township in Cape Town, riddled with guns, drugs and violence. How does she see the world on her daily trip to school? This film is part of Why Poverty?, a groundbreaking cross-media event taking place in November 2012, urging people around the world to ask this question. Supported by 70 broadcasters around the world, the event aims to jump-start national and global debates about poverty in the 21st century.