Wifi Whisperer
In 2016, we go through life pretty much without any real contact, receiving the outside world in the form of push-pull information on all our various devices thanks to invisible, silent technological marvels such as Wi-Fi and Bluetooth. What would the world be like if we could see, and above all hear, these invisible streams of data? What would that say about the human being at the center of all these Wi-Fi-enabled devices? Which news do we follow, where have we traveled, who are our friends and how much do we have in the bank? This installation depicts the Wifi Whisperer, the voice that records all the invisible data flows. With typically robot-like diction, the Wifi Whisperer sounds as comical as it is scary, always able to gather the information about you it needs, no matter how well you have protected it. So just how omnipresent is this all-knowing Wi-Fi spirit? One thing’s for sure: you’ll think twice about doing a quick bit of internet banking in the café on the corner from now on.