Where Are We Headed
In Moscow, everything and everyone comes together in the underground corridors of the subway. An accordionist dressed as Santa Claus talks to a troubled passenger about Dostoevsky, the universe, and the Russian soul; partygoers sing in the New Year with gusto; and a vendor tries in vain to sell his giant balloons.
The Moscow Metro corridors are like a society without daylight, a no-man’s-land in which it hardly seems to matter where anyone is headed. The stations, with their marble walls and gold light fixtures, form the perfect theatrical backdrop for the tragicomedy that constantly unfolds, with cameo appearances by the colorful transit passengers.