We Are the Giant
There have always been revolutions, just like charismatic leaders in the struggle against oppression and corruption. Some of them have an iconic hero status, like Thomas Jefferson, Che Guevara, Martin Luther King, Nelson Mandela and Aung San Suu Kyi. Others remain more in the background, but are no less important in inspiring change. Archive footage of illustrious predecessors serve as the framework for the candid stories of six extraordinary citizens from Libya, Syria and Bahrain who devote their lives to the struggle for freedom and democracy in their countries. Supported by sometimes shocking news clips and images that were made with simple cameras on the streets, We Are the Giant outlines the tremendous courage, personal sacrifice and misery that a revolution entails. Moral dilemmas are discussed in each of the six stories, such as how long one can keep protesting peacefully when a government kills its own citizens. It’s noteworthy that the first manifestation of government violence is invariably followed by an increase in the size of the uprising. As the two sisters from Bahrain learned from their father as children, the government is a little man, the people are the giant.