Shanne and Her Friends
Shanne is 13 and her good friend from school is moving to France. That’s a major problem for Shanne, because it won't be easy to find someone she can walk to school with and hang out with during recess. The thing is, everyone’s already part of a group. And as Shanne herself explains, she’s the kind of girl who needs to have a friend. Her best friend Emma goes to a different school, and in the time they do get to spend together, Emma seems to be rethinking their friendship. During summer vacation, Emma hung out with Shanne’s arch-enemy, and now Shanne is struggling to maintain her status as best friend. But a new school year brings new opportunities and new friendships. All the classes get reorganized, and Shanne finds herself in a group of girls she feels comfortable with. Her connection is particularly strong with Daniella, with whom she shares Colombian roots. "We really were best friends,” reflects Shanne about Emma, “and we still are, but not like before.” She discovers that building new friendships is a precarious business, and that she has changed. “You change a bit when you’re with someone new.” Perhaps the moody Emma isn’t the best imaginable friend after all.