Abduction the Megumi Yokota Story
In 1977, 13-year-old Megumi Yokota disappeared when she was on her way home from school. For years, her parents had no idea what had become of their daughter. Had she been kidnapped or even run away? Was she still alive? Then the unlikely truth came to light: it turned out that Megumi had been kidnapped by the North Korean secret service to serve as a cultural study object. With , the directing duo of Chris Sheridan and Patty Kim have made both a documentary spy thriller and a family drama. At first, using archive footage and quickly edited quotes, they tell a sensational crime story, gradually interweaving the underlying plight of the family. Megumi's parents tell about the impact the loss of their daughter had on their lives. In 2002, under Japanese pressure, North Korea admitted to having kidnapped 13 Japanese citizens in the past. follows the parents in their dogged struggle to find out the truth about their daughter's fate. In the process, Sheridan and Kim make a contribution to the ever louder international call for openness in this matter.