Abduction the Megumi Yokota Story
In 1977 verdween de toen dertienjarige Megumi Yokota terwijl ze op weg was van school naar huis. Jarenlang verkeerden haar ouders in onzekerheid over het lot van hun dochter. Was ze ontvoerd of zelf weggelopen; leefde ze überhaupt nog? Toen kwam de onwaarschijnlijke waarheid aan het licht: Megumi bleek ontvoerd te zijn om als cultureel studieobject gebruikt te worden door de Noord-Koreaanse geheime dienst. Het regisseursduo Chris Sheridan en Patty Kim maakte een documentaire spionage-thriller en een familiedrama tegelijk. Met archiefmateriaal en vlot gemonteerde quotes wordt in eerste instantie een sensationeel misdaadverhaal verteld. Geleidelijk vlecht zich hier het achterliggende familiedrama doorheen.