Poster Girl
Robynn Murray was 19 when she joined the United States Army for a tour of duty in Iraq in 2003. Years later, this young woman is still suffering the physical and mental effects of her time in Iraq, including post-traumatic stress disorder. The camera follows Murray as she carries out activities for the organization Iraq Veterans Against the War. She speaks tearfully about her work as a tank gunner, and how she drove fear into the hearts of the Iraqi population. At home with her mother, who also appears in the film, she shows us photo albums that illustrate how much she had wanted to serve her country, and the impressive arsenal of medication she now has to take to suppress the terrors and pain. She is also involved in the Combat Paper Project, in which war veterans turn their military uniforms and military manuals into art. In the meantime, hampered by a massive bureaucracy, she tries to obtain the benefits to which she is entitled as a disabled veteran, but her attempts just lead to huge frustration and outbursts of rage. The images of Murray's current life are interspersed with footage and photos of her time in Iraq, stressing again the madness of the War on Terror.