The Prism: Krisis Greece 2011
The Prism: Krisis Greece 2011 is an online platform containing 27 multimedial films, which gauge the mood in Greece during the winter of 2010-2011. Starting from stormy Athens, 14 journalists went around the country, from the border with Turkey to the highest mountain in central Greece to the inhospitable mountains of southern Crete. The result is a colorful mosaic of mini-documentaries that can be clicked on by theme, filmmaker or geographic location on the simple, accessible site. The somewhat inconsistent quality of the films can be explained by the fact that the initiators and financiers, Nikos Katsaounis and Nina Paschalidou, chose to retrain photojournalists as "multimedial storytellers." Experienced or not, their films reveal everything traditional media ignore. For instance, Riders on the Storm follows a group that ventures around Athens on a sophisticated bicycle and offers an alternative for the future in the process. And Radical Youth documents the rise of radical left-wing youngsters who take the law into their own hands with Molotov cocktails. Strikingly enough, this last film wasn't made by a Greek, but rather a young Spaniard who joined in on the project shortly after his arrival. The Prism: Krisis Greece 2011 will be presented during the DocLab Live Cinema Event Out on the Streets.