North
People in the Yukon, in the far northwest of Canada, live in a vast and breathtaking mountain landscape, where winters are cold and long, and summers short. A few decades ago, people from all over the world would come to earn money in this prosperous mining area. Now, most mines are closed down, and the landscape looks abandoned and violated.
North tells the story of this Canadian territory in a poetic but nonetheless confronting way. At first we see mostly attractive panoramic views, slow tracking shots of ruined buildings, the traces left by mining activities, and old film footage. Later in the film, the focus shifts as aerial shots reveal the enormous environmental damage done to land and water.