Make-up
Albanië heeft de afgelopen decennia heftige omwentelingen doorgemaakt. Net als een aantal andere landen in Oost-Europa heeft het zich na ruim veertig jaar ontworsteld aan de greep van het communistische eenpartijstelsel, en de nieuwe democratische regering is begonnen aan het moeizame proces van geleide economie naar een vrije markt. Ondertussen ervaart het land de gevolgen van de oorlog in voormalig Joegoslavië en de onlusten in het grensgebied met Macedonië. Sinds 1969 brengt het enige televisiestation dat Albanië rijk is de berichten over al deze gebeurtenissen. RRATHET is voor het grootste gedeelte samengesteld uit archiefmateriaal van deze nieuwsuitzendingen. De beelden worden gepresenteerd langs verschillende thematische lijnen, die samen de politieke geschiedenis en de cultuur van de Albanezen weerspiegelen. Deze thema‘s zijn de rituelen rond de dood, de inspanningen van de arbeiders om hun land op te bouwen, de kunsten en de vele feesten en herdenkingen.