Migropolis
Mancel, Tatiana, Mohamed en Amin wonen in Barcelona. Deze kinderen werden echter niet geboren in Spanje. De negenjarige Mancel komt bijvoorbeeld uit Colombia. Hij mist zijn land nog steeds, net zoals zijn kat, die hij helaas achter moest laten. In Spanje bleek nieuwe vriendjes maken nog best ingewikkeld, want soms begrepen Spaanse kinderen zijn woorden niet. Tatiana uit Equador, ook negen jaar, herkent dat probleem, want, zo zegt ze, sommige kinderen vonden dat ze gek praatte. Mohamed was vijf toen hij vanuit Iran naar Barcelona verhuisde. Hij verstond andere leeftijdsgenoten zelfs helemaal niet, wat wel eens tot miscommunicaties leidde: "De andere jongens zeiden iets tegen me en ik dacht dat het iets onaardigs was. Dus sloeg ik hem." Achteraf bleek zijn slachtoffer alleen maar gedag te hebben gezegd. Deze kleine wereldburgers, die openhartig vertellen over hun oude en nieuwe leven, weten inmiddels perfect hoe hun ideale wereld eruit zou zien: Mancel: "Het zou een plek zijn zonder grenzen, zodat iedereen van elkaar zou weten hoe er over dingen gedacht wordt." Vanuit een vrolijke animatiewereld presenteren deze vier kinderen hun fantasierijke levensfilosofie\'ebn, in hun eigen, eerlijke woorden. Allemaal zijn ze te zien als een vrolijk dier, middenin een explosie van kleuren.