The Daughter of Both Women
De Catalaanse tiener Iona haat haar moeder. En zo begint ze ook deze korte film, die ze zelf coregisseerde. Ze vertelt over haar puberteit door uit haar tienerdagboeken voor te lezen, terwijl in een snelle montage haar foto’s en filmpjes voorbijkomen.
Iona is gefrustreerd over haar opvoeding door haar biologische moeder en dier beste vriendin. En boos op haar vader, die er nooit was. Ondertussen gaat het ook over ongesteld worden, jongens, uitgaan en overgeven in bed.
Iona ontdekt dat ze met veel vragen zit, die ze in deze oprechte en herkenbare film deelt. En aan het einde blijkt dat ze met het maken van dit egodocument ook een mogelijke brug slaat naar antwoorden die ze altijd al heeft gezocht.