Goals
Niet alleen op het voetbalveld zijn ze een gouden duo, maar zeker ook daarbuiten. Hartsvriendinnen Husna en Charlotte zijn onafscheidelijk in de hartverwarmende korte film Goals. Maar wordt alles anders na de zomer?
Charlotte gaat dan voor een andere ploeg spelen en vertrekt naar een sportinternaat in Leuven. Husna blijft achter in Antwerpen. De laatste onbezorgde weken lijken te zijn aangebroken voor de twee jonge tieners, die spelend en kletsend door hun wijk fladderen.
Iedereen die weleens een vriend uit het oog is verloren, zal zich kunnen herkennen in dit verhaal over opgroeien en de kwetsbaarheid die daar bij komt kijken. “Al mijn blijheid zakt weg als jij er niet bent”, zegt Husna tegen haar beste maatje. Charlotte lacht het weg. Toch snapt ook zij dat het belangrijk is elkaar te blijven zien. Onzekerheid en speels gedartel gaan hand in hand in dit vertederende jeugdportret.