Longing for Light
In deze filmische liefdesverklaring aan Barcelona, de plek die filmmaker Alba Cros Pellisé haar thuis noemt, speelt de zon in vrijwel elk (analoog) shot een belangrijke rol. Barcelona is de stad waar ze voor het eerst andere lesbische vrouwen ontmoette, waar ze geliefden vond en waar haar zelfgekozen familie woont. Ze filmt hen in hun huizen en op straat, terwijl het zonlicht op de straatstenen, muren en over gezichten strijkt. Haar dagboekachtige voice-over wordt aangevuld met tussentitels, jazzy muziek en het karakteristieke, nostalgische geluid van lopende film.