Venus of Mars
Venus mag er dan nogal opvallend bijlopen, in het dagelijks leven is hij/zij een keurig getrouwde, haast burgerlijke figuur. ‘Transgender’ noemt Venus zichzelf: geen man, geen vrouw, maar iets er tussenin. Venus werd geboren in Duluth, Minnesota, als Steve Grandell. Op jonge leeftijd trouwde hij met zijn schoolvriendinnetje Lynette. Gelukkig was hij niet, maar het duurde jaren voor hij de oorzaak van zijn depressies durfde te erkennen. Inmiddels draagt Steve vrijwel altijd vrouwenkleding. Hij heeft lang haar en, dankzij een hormonale behandeling, borsten. Bij de optredens met zijn glamrock-band All the Pretty Horses komt zijn verwarring stichtende uiterlijk hem goed van pas: alle bandleden zijn op verschillende manieren half man, half vrouw, wat hun podiumperformance beslist bijzonder maakt. Hun faam reikt dan ook veel verder dan thuisbasis Minneapolis.