Children of the War
Je wordt 13 seconden in elkaar geslagen en dan ben je lid voor het leven van de Mara Salvatrucha. Deze bende, beter bekend als MS-13, is de snelstgroeiende en meest gewelddadige in Midden- en Noord-Amerika. De oprichters praten openlijk over ontstaan en functioneren van de bende. 'Een () verwerpt de maatschappij niet, maar confronteert die. Hij laat de maatschappij boeten voor wat hem is aangedaan.' Aan de hand van goedgedocumenteerd filmmateriaal, zoekt de film naar oorzaak en gevolg van de . Niemand heeft het antwoord in deze schimmige poel van politieke belangen en tegenstrijdigheden, maar één ding is duidelijk: 'Geen mens wil dood.' Ze gaan het allemaal.