Katya Krenalinova
Experimentele documentaire met in de hoofdrol de jonge, dakloze kunstenaar en vagebond Katya Krenalinova die het huis van haar moeder en stiefvader in de fik stak. Filmmaker Alexandra Lihacheva plaatst de vrouw, die slaapt in een atelier en haar kostje bij elkaar scharrelt, in haar regiedebuut in het centrum van de film. We kijken gedurende de gehele documentaire vrijwel alleen maar naar Katya. Tijdens de ondervraging bij het Openbaar Ministerie is Katya's gezicht in extreme close-up in beeld, terwijl ze verward maar stoïcijns haar motieven uit de doeken doet. Ze heeft nergens spijt van en zou net zo lief de hele stad in brand steken. In de spaarzame momenten dat Katya buiten wordt gevolgd, zwerft ze in de sneeuw rond het afgebrande huis. Als een fotomodel in een artistieke videoclip poseert ze voor de camera. Ongrijpbaar en mysterieus.