Not in My Backyard
Onder een brug in Miami is een clandestiene gemeenschap ontstaan van veroordeelde kindermisbruikers die hun straf hebben uitgezeten. Ze zijn nergens in de stad welkom. Hun enkelbanden, die aangeven wanneer ze te dicht bij plaatsen komen waar kinderen spelen, maken hen overal traceerbaar. Ze staan met naam, foto en delict openbaar online, voor iedereen te vinden. Wanneer ze definitief bij de brug worden verdreven, moeten de mannen hun heil elders zoeken. We volgen twee van hen tijdens de daaropvolgende pogingen om een door de maatschappij geaccepteerd bestaan op te bouwen. Een blanke muzikant die schuldig bevonden is aan seks met een minderjarig meisje, wordt tijdelijk in een arme wijk geplaatst, maar een baan blijkt onvindbaar met zijn strafblad. Een latino, die in een drugsroes aan zijn nichtje zat, kan zelfs helemaal geen onderdak vinden. Vanuit het bijzondere perspectief van deze daders wordt een van de grootste taboes in onze maatschappij behandeld: de rehabilitatie van pedofielen. Bittners camera volgt beide mannen commentaarloos door de voor hen vijandige omgeving. Tussendoor worden ze op zowel invoelende als confronterende wijze geinterviewd. Bittner schroomt niet zijn protagonisten stevig aan de tand te voelen over hun vermeende misdaden. En wat is volgens hen de werkelijke versie van de gebeurtenissen?