What Is Community?
In het universum van Erkka Nissinen ziet een midlifecrisis eruit als een diepe put. Zittend op de bodem overdenkt de veertigjarige hoofdpersoon zijn leven. Hij vindt dat hij iets moet doen voor de maatschappij en komt al snel tot de conclusie dat hij een videofilm moet maken over die maatschappij. Wat volgt is reality-tv van de meest absurde soort. Burgers worden weggezet als vulsel van buitenwijken, seksuele aberraties als de gewoonste zaak van de wereld. En als er onvoldoende actie is, dan huur je gewoon een acteur in om een moordaanslag op jezelf te plegen. De tekeningen in deze stop-motionfilm zijn bijzonder effectief in het weergeven van een wereld waarin feit en fictie door elkaar lopen. Grootste attractie is echter Nissinens stem in de voice-over. In afgeknot maar soms overdreven formeel Engels dist hij gortdroog de grootste buitenissigheden op. Hilarisch maar ondertussen ook behoorlijk kritisch.