Chasing the Dazzling Light
Regisseur Yaser Kassab trad in de voetsporen van zijn vader door op jonge leeftijd vanuit Syrië naar Europa te emigreren, net als hij met de ambitie om filmmaker te worden. Aan deze film werken ze samen, op afstand. Vanuit Syrië geeft de vader zijn zoon telefonisch of via videobellen regieaanwijzingen, maar ook adviezen over volgende filmprojecten of hoe zijn leven in te richten. Liefdevolle gesprekken gelardeerd met goedbedoelde ouderlijke raad.