Actress
Actrice Brandy Burre () gaf haar carrière op om een gezin te stichten met haar vriend Tim in forenzenstadje Beacon, New York. Ze werd moeder van Henry en Stella – die in de film haar derde verjaardag viert terwijl Brandy met vrienden optreedt in Manhattan. Nu Brandy weer aan het werk wil, loopt haar relatie op de klippen en valt haar gezinsleven uiteen. “We speelden de rollen die we dachten dat we moesten spelen. Ik de rol van huismoeder en hij die van broodwinner. Je bent zo druk. We vergaten elkaar gewoon,” analyseert Brandy terugblikkend. is een hybride film over rollen en verlangens, over een complexe persoonlijkheid en stereotyperingen. Brandy Burre speelt zichzelf in een registratie van een op de klippen lopende relatie, gemaakt met stijlmiddelen uit het melodrama en de cinéma vérité. In- en uitgeluid door een gong, zien we het uiteenvallende gezinsleven van Brandy voorbijtrekken, waarbij ze soms via de voice-over, soms direct in de camera openhartig vertelt over de dilemma’s die haar bezighouden. Lage, trage tonen bij beelden van bijvoorbeeld stoelendansende kinderen in slowmotion geven een melancholische lading aan wat een gelukzalig tafereeltje zou moeten zijn. Vader Tim speelt een zwijgende bijrol.