Close to Silence
KRAJOBAZ PRED CISZA geeft een stemmige impressie van het plaatsje Suchodoly in het Poolse merengebied Muzarian. Of beter: de film toont wat daarvan is overgebleven. Een ooievaar houdt de wacht op een vervallen dak. Bijen vliegen ongestoord door de lege kamers zonder dat iemand hen verjaagd. Er staat een roestige pan op het fornuis en in de waskamer hangen nog wat verdwaalde knijpers aan de drooglijn. Spookstad Suchodoly. In de negentiende eeuw vestigde zich hier de eerste groep mensen. Vandaag telt het plaatsje nog precies één inwoner.