Shingal, Where Are You?
In 2014 werd de Noord-Iraakse jezidi-stad Shingal veroverd en verwoest door IS. De terreurgroep vermoordde duizenden mannen en ontvoerde drieduizend vrouwen en meisjes, die nog steeds als slavinnen gevangen worden gehouden. In een verlaten kolenmijn aan de Turkse grens verblijven duizenden op de vlucht geslagen jezidi’s, wachtend op een veilige terugkeer. De beelden illustreren de verschillende zorgen en afwegingen van deze opgejaagde religieuze minderheid beurtelings door de ogen van een oudere man, een tienerjongen en een familie. Rondlummelend bij ruïnes en viswatertjes rond de opvangplek bespreken kinderen schokkend volwassen onderwerpen, zoals de kans dat zich hierna weer een genocide zal voltrekken, en hoe veel beter het in Europa zou zijn. Intussen probeert de familie Havind wanhopig te begrijpen wat hen allemaal is overkomen; ontroostbaar voeren ze telefoongesprekken met hun dochter die verslag doet uit het slavinnenkamp. Via een keten van tussenpersonen proberen ze haar vrij te kopen en komen ze dichtbij de linies van IS. De niet te bevatten ellende wordt extra invoelbaar als de familie hun volledig in puin geslagen stad Shingal bezoekt.