Menin pirim Almanbet
De 35-jarige Ryspek woont alleen in een kaal, leeg huis in een klein dorpje in Kirgizië. Het huishouden ligt hem niet en het huis vervuilt. Veel perspectief op een beter leven heeft hij niet. De werkelijkheid is hard, maar dromen vormen een vluchtweg. Ryspek herinnert zich een profetische sage van de legendarische dichter Saakbaj Karalajew. Zou de sage niet eens uit kunnen komen? Even lijkt het daarop, maar spoedig verdwijnt de magie weer, Ryspek in vertwijfeling achterlatend. Ernest Abdyschaparow, leraar Russische taal en literatuur, debuteerde vorig jaar met de korte film SEELKINTSCHEK, waarmee hij in de prijzen viel op het festival van Locarno. Met MENIN PIRIM ALMANBET wil hij de sfeer van traditionele, Kirgizische legenden tot leven wekken.