That Dragon, Cancer
Deze poëtische en speelse game is ontworpen door de vader van Joel Green, een jongetje dat op vierjarige leeftijd overleed aan de talloze hersentumoren die hem vanaf zijn eerste levensjaar belaagden. De persoonlijke kroniek van het gezin Green is als een liefdesbrief aan hun zoon, die verdwenen is, maar niet vergeten. De game biedt nieuwe manieren om vorm te geven aan rouw. We volgen vader Ryan en zijn gezin, terwijl ze schakelen tussen ziekenhuisbed, huiskamer en lome dagen in de speeltuin. Joels echte lach klinkt in de verte. De speler wandelt kalm door hun dagelijkse leven en wordt onderweg geconfronteerd met de keuzes waar zij voor kwamen te staan. Je klikt op elementen in de gamewereld om interacties en gesproken teksten te activeren, zoals een voicemailbericht van moeder Amy. In hun memoires horen we hoe Ryan en Amy hoop omarmen in het aangezicht van de dood. Duizenden mensen stuurden foto’s van hun eigen zieke of stervende kind. Het onderstreept de emotionele kracht van dit verhaal, dat op subtiele wijze leven, dood, geloof, hoop en verdriet aanstipt, en zo een gedenkteken is voor al die zieke en stervende kinderen. Op IDFA was ook de making-of van de game te zien, Thank You for Playing.