Mum
De moeder van Adelheid Roosen zit in een groot bad, op de schoot van haar andere dochter, die haar liefdevol ondersteunt. De camera registreert onbeweeglijk de tedere bewegingen van de dochter en het zichtbaar genieten van de moeder. In een andere sc\'e8ne zit de moeder in de armen van haar schoonzoon, terwijl ze samen de ene na de andere bonbon eten. En in weer een andere sc\'e8ne, van bovenaf gefilmd, ligt filmmaker Roosen zelf tegen haar moeder op de grond en volgt ze haar bewegingen. Beiden dragen een incontinentieluier. In korte, maar door het vaste camerastandpunt onontkoombare en indringende sc\'e8nes, probeert Roosen de belevingswereld van haar aan de ziekte van Alzheimer lijdende moeder vast te leggen en binnen te komen. Een visuele, met liefde en humor gemaakte poging tot het begrip van een ongrijpbare ziekte.