Space in Between
Elke dag loopt een Roemeense vrouw over een pad langs de Bijlmerbajes, de gevangenis in Amsterdam Zuidoost. Dan gaat ze zitten in de berm, tegenover een sloot waar eenden en meerkoeten onschuldig rond spetteren. Een libelle rust op een stuk prikkeldraad, een tegenstrijdig beeld in deze onvriendelijke omgeving. De vrouw kijkt omhoog, langs de betonnen muur en het prikkeldraad naar de hoge witte torens met tientallen donkere ramen. Achter een van die ramen zit haar geliefde. Ze roept lieve dingen naar hem, en hij naar haar. Ze bespreken dagelijkse details, zoals wat ze eten, wat er op televisie is, ze kibbelen zelfs. De man zit gevangen, maar zijn geliefde langs de kant van het water eigenlijk ook. De maker van de film blijft uit beeld en er is geen voice-over. Het is de stilte die spreekt in deze documentaire.