Elektra
Het Nederlandse kunstenaarscollectief Metahaven vond een passende vorm voor dit onderzoek naar de natuurlijke cycli; het scherm waarop de beelden geprojecteerd worden, is immers ook rond, half-sferisch om precies te zijn. Met die vorm wordt expliciet gespeeld in de video, die bestaat uit draaiende tableaus waardoor in een oogopslag verleden, heden en toekomst te observeren zijn. Op het gekromde, weidse scherm is bovendien veel ruimte voor een gedetailleerde weergave van de verschillende knooppunten in de onderzochte netwerken. Een nieuwe compositie van de jonge Canadese componist Kara-Lis Coverdale, begeleidt deze combinatie van live-action en animatie.