Consider
Tiener Tay is een , de relatief tolerant behandelde transgendergroep in Thailand van mannen die zich volgens de traditionele vrouwenrol gedragen, ook wel omschreven als een derde gender of sekse. Aan het begin van de documentaire kijkt Tay in de schemering uit over de stad, terwijl de filmmaker, die zelf buiten beeld blijft, hem vraagt: "'Denk je dat je een vergissing hebt begaan door naar de media te stappen?" Hij antwoordt: "Eigenlijk wel”. Dan vraagt de stem: "Als je terug in de tijd zou kunnen gaan, wat zou je dan veranderen?" Hij: "Ik zou geen zelfmoord proberen te plegen”. Uit interviews met begripvolle medeleerlingen en een lerares die zelf kathoey is blijkt hoeveel acceptatie er op zijn school (de christelijke Saint Joseph Mueang-Ake) bestaat voor zijn geaardheid, die het meest triomfantelijk zichtbaar wordt als Tay op een kerstfeest op school in een mooie rode jurk verschijnt. Maar uit een interview met zijn betraande moeder wordt duidelijk hoe één intolerante, gewelddadige leraar hem tot zijn zelfmoordpoging dreef. Ondertussen volgen we de stille Tay op zijn gangen door het dagelijks leven, onderweg naar school en naar huis, en zwijgend zijn make-up bijwerkend voor de spiegel.